icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij Digital Marketing Partner
Nieuws 02/01/2023

"Nieuwe kansen komen altijd op je pad"

DigitalMarketingPartner

Thomas Morselt versterkt vanaf februari 2023 het midlancer-team van Digital Marketing Partner. De 39-jarige geboren Tukker is altijd bezig met vernieuwen en hoopt bij DMP zijn kennis en vaardigheden als Digital Marketeer maximaal te kunnen benutten. “De meeste voldoening haal ik uit het aanbrengen van vernieuwing in marketing en bedrijfsprocessen om bedrijven beter te laten presteren.”

Hoe Thomas zichzelf zou omschrijven? “Als iemand die een kick krijgt van innovaties, dingen die nog niet eerder zijn gedaan en waarmee je nieuwe kansen creëert. Ik zoek de innovatie met name in de tech-hoek. Vernieuwing is de rode draad in mijn carrière.”

Digitaal Strateeg

Die carrière begon na zijn bachelor Commerciële Economie, gevolgd door een master Marketing en Communicatie.  In 2009 ging hij aan de slag als e-mailmarketeer bij een bureau voor digitale marketing, met succes. Hij groeide door naar de functie van Digitaal Strateeg, waar hij zich op een meer strategisch niveau ging bezighouden met digital marketing voor klanten als Siemens, BP, FreeBees en Topicus.

Luchthavens

In 2017 trad hij in dienst als Digital Marketer bij een grote horecaexploitant op vliegvelden en treinstations over de hele wereld, waar hij de afdeling Global Marketing adviseerde en begeleidde op het gebied van social media, reviews, online advertising en contentmarketing. Daarnaast hield hij zich bezig met de digitalisering van winkels op internationale luchthavens. Een van de hoogtepunten was het bedenken, ontwikkelen en uitrollen van een service waarmee vliegreizigers bij de gate eten, drinken konden laten bezorgen via een app. Thomas: “Het was een goede test, waarbij veel stakeholders betrokken waren, om innovatie en digitalisering op de kaart te zetten binnen een grote corporate organisatie.”

Digitaliseren reclamefoldermarkt

Thomas stapte over naar WePublish, een softwarebedrijf  dat technologie levert aan retailers voor het digitaliseren van hun reclamefolders. Als hoofd Marketing en Innovatie werd hij verantwoordelijk voor nieuwe proposities op het gebied van data publishing binnen digitale reclamefolder, iets wat op dat moment nog niet bestond in de markt. “Ik bedacht en ontwikkelde met mijn team een SaaS-propositie voor het analyseren en optimaliseren van gedigitaliseerde reclamefolders. Hierdoor konden onze klanten de conversie van hun reclamefolders optimaliseren. Het leverde ons veel nieuwe klanten op.”

Autonomie en vrijheid

Na vijf jaar succesvol innoveren bij WePublish was het tijd voor een andere uitdaging. Thomas: “De meeste voldoening haal ik uit het aanbrengen van vernieuwing in marketing en bedrijfsprocessen om bedrijven beter te laten presteren.” Even dacht hij aan een vervolg als ZZP’er, maar hij besloot dat dit een te grote stap was. “Ik hecht veel waarde aan autonomie en vrijheid. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik word uitgedaagd, initiatief kan nemen en mijn kennis en ervaring maximaal kan benutten. Tegelijkertijd draag ik ook verantwoordelijkheid voor mijn gezin en voelde het volledig voor mezelf beginnen toch als een te groot risico.”

Meer zekerheden

Linda Nalis, een vriendin van een goede vriend, bracht hem op het spoor van Digital Marketing Partner. “Zij zat een half jaar geleden in precies hetzelfde schuitje en werkte nu met veel plezier als midlancer bij DMP. Op haar advies nam ik contact op met Yorn, de Business Manager.” Na een paar prettige gesprekken was Thomas overtuigd. “Aan de ene kant heeft een midlancer de autonomie, de vrijheid en het ondernemerschap waarnaar ik op zoek ben. Aan de andere kant krijg je veel meer zekerheden dan als ZZP’er.”

Nieuwe ideeën

Ook het feit dat Digital Marketing Partner onderdeel is van het grotere geheel van The Human Network spreekt hem aan. “The Human Network beschikt over een grote, divers samengestelde klantportefeuille. Je maakt als midlancer deel uit van een groter netwerk waarbinnen ruimte en mogelijkheid is om samen te werken en te sparren met professionals van buiten je eigen vakgebied. In een inspirerende omgeving komen nieuwe kansen altijd op je pad, en laat dat nou precies zijn waarnaar ik op zoek ben.”

Is midlancen iets voor jou?

Midlance test
Ontdek in 10 korte vragen of jij een potentiële midlancer bent. Je ziet de uitslag direct!
Doe de test!

Benieuwd wat de consultants van Digital Marketing Partner voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op!