icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij Digital Marketing Partner
Interview

“Het midlancen brengt een interessante dynamiek met zich mee”

midlance

Mahsa Tati is sinds vorig jaar werkzaam als midlancer voor Digital Marketing Partner. Ze is actief als interim content marketeer bij Rabobank en was bij het zien van de opdracht direct verkocht.

Content Marketeer
Mahsa Tati /
Online Content Marketeer

“Mijn enthousiasme werd al snel beloond”
Kun je wat vertellen over hoe het binnenhalen van jouw eerste opdracht in zijn werk ging? “Dat ging heel snel. Ik had mijn contract ondertekend en vrijwel direct daarna kwamen de aanvragen binnen. Eén van die aanvragen maakte mij bijzonder enthousiast en mijn Business Manager zag ook een goede match. Ik heb dezelfde dag nog gereageerd en kreeg een uitnodiging voor een intake.”

Wat super zeg! “Ja, mijn enthousiasme werd beloond, want ‘s middags werd ik al teruggebeld met een positief bericht. Ik mocht aan de slag als interim content marketeer bij de Rabobank!”

Uitdagende onboarding
En hoe vond je de onboarding? “De screening en administratieve processen gingen vooraf aan de start. Alles was efficiënt ingericht en ik werd fijn en warm ontvangen. De organisatie verliep soepel, maar ik was erg onder de indruk van de complexiteit van de organisatiestructuur. Daar moest ik best even schakelen, aangezien de werkprocessen en het agile werken nieuw waren voor mij.”

Kun je een voorbeeld noemen? “Om te beginnen zijn er veel vergaderingen en rituelen die je moet bijwonen, dat is echt onderdeel van de bedrijfscultuur. Daarbij dien je uiteraard jouw stories en taken binnen de sprints af te ronden. Ook hebben ze enorm veel specifieke Rabo-afkortingen, die ik mij echt eigen moest maken.”

“De kansen liggen voor het oprapen”
En nu je er een tijdje actief bent, hoe bevalt het werken voor zo’n grote organisatie? “Heel goed! Ik heb niet alleen de taken van de content marketeer overgenomen, maar er werd mij ook gevraagd een contentstrategie voor digitale onboarding van nieuwe klanten te schrijven. Dat was een mooie opdracht, die ik met veel enthousiasme heb uitgevoerd. Mijn aanbevelingen worden gewaardeerd en het team hielp mee om de contentmarketing te optimaliseren. Bij het schrijven van het plan heb ik het customer centricity-principe in mijn achterhoofd gehouden.”

Merk je ook verschil tussen het werken in loondienst en het werken als midlancer? “Zeker, het brengt grote veranderingen met zich mee. Je hebt veel verantwoordelijkheden, verschillende uitdagingen en procedures om rekening mee te houden, maar ook veel kansen! Dat maakt het zo interessant. Ik blijf mezelf uitdagen en mijn grenzen verleggen, want die vrijheid krijg ik van de Business Managers. Het werken als midlancer past bij mij, want ik houd van de dynamiek. Het geeft mij elke dag opnieuw de voldoening en energie die ik hoopte te vinden en daarbij heb ik de ondersteuning van Digital Marketing Partner. Ideaal!”

Bekijk onze vacatures

Is midlancen iets voor jou?

Midlance test
Ontdek in 10 korte vragen of jij een potentiële midlancer bent. Je ziet de uitslag direct!
Doe de test!
Content Marketeer
Mahsa Tati /
Online Content Marketeer

Benieuwd wat de consultants van Digital Marketing Partner voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op!